Airlie Beach




Lämnade på onsdagsmorgonen Cairns (Australiens svar på Sunny Beach) och kom på kvällen fram till Airlie Beach. Airlie Beach är en jätteliten stad med bara runt 3000 boende där, mest känd för sin Whitsunday segling. Tyckte det var helmysigt där iaf, stannade 4 nätter. Bodde första nätterna med 3 svettiga tyskar och en hollänska. Men efter de två första nätterna lämnade alla rummet, vilket innebärde att jag hade ett helt rum för mig själv. Hade strandutsikt och hostelet låg 50 meter från havet. Guld!
Badade och solade och hade de legendariskt i fyra dagar, sen på söndagkvällen tog jag bussen vidare till Hervey Bay. Bussen tog 13 timmar och lyckades inte sova så mycket, även om jag lyckades somna lite. Sitter nu på hostelet i Hervey Bay och är pisstrött och svettig. Stannar tills på fredag, sen får vi se vad som händer!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt med sol igen! Har du snorklat också?

Nu gäller Brisbane next, eller?

2012-04-23 @ 07:44:53
Postat av: Gustav

Snorklade i Cairns. Vet inte riktigt, finns ställen jag hellre besöker i Brisbane trakterna. Får se lite..

2012-04-23 @ 07:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: