Fraser Islands



Nu har jag varit och besökt Fraser Island, om ni inte vet vad det är kan jag berätta att det är världens största sandö. Jag gjorde dock bara ett dagsbesök vilket jag insåg efter typ en timme var jävligt korkat eftersom jag tyckte det var jävligt kul, hamnade i en klockren grupp. Kan dock skylla på att jag inte visste att det skulle vara kul innan, kostar mindre med bara en dag och att jag har en annan "okänd" aktivitet inbokad imorgon.
Jag badade i Lake McKenzie, såg två dingos, åkte längs kusten, åt riktig mat (typ första gången sen jag lämnade Sverige och det var så jävla gott), gick i regnskogen och hörde för första gången att man inte skulle bada i havet på Fraser eftersom det finns hajar där. Första gången sen jag kom till Australien som jag hör denna lilla detalj Gunnar!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det låter som du haft det väldigt nice, o riktig mat på det, mmmm. Undrar vad du ätit innan?

Kubmaneterna då, har du hört talas om dem? Eller irukandjimaneterna? De senare ska vara extremt dödliga(finns i Queensland).

Men du är välkommen att bada här på Bästkusten i sommar:)Å

2012-04-25 @ 16:31:41
Postat av: Gustav

Jag har haft 5 olika matperioder som har gått runt i varv:

1. Snabbmat

2. Ägg o nudlar

3. Bantat

4. Snacks

5. Frukt och grönsaker



Yes, det fanns såna magneter i Airlie Beach, för där var det badförbud på vissa ställen.

Kommer gärna ner till industristaden(sveriges baksida) i sommar!

2012-04-26 @ 10:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: